lutjewinkel1916: kaas van de bovenste kaasplank sinds 1916
Eén van de beste drie kazen ter wereld: dát is Lutjewinkel1916! De enige kaasmakerij die vandaag – ruim een eeuw na de oprichting – Noord-Hollandse Goudse kaas maakt. En hoe! Met Lutjewinkel1916 kazen geniet je van een verrassend rijk smaakpalet: van uiterst verfijnd tot uitgesproken robuust.
De grootste kracht van Lutjewinkel1916? Dat is de samenwerking tussen boeren, kaasmakers en kaasspecialisten. Want alleen door het uitwisselen van kennis en samenwerking, maak je de beste kazen!
challenge
De uitdaging? Meer online zichtbaarheid en merkbekendheid van Lutjewinkel1916 voor kaasspeciaalzaken en kaasliefhebbers. Lutjewinkel1916 heeft een uniek merkverhaal en een rijk pallet aan speciaalkazen. Genoeg input dus voor het uitwerken van de contentstrategie!
oplossing
In de contentstrategie lag de focus op product herkenbaarheid en het inspireren van kaasliefhebbers en -speciaalzaken. Om dit te bereiken maakten we voor maar liefst vier maanden aan contentcreatie. Oftewel: 24 stills en 8 reels. Daar hoorde natuurlijk voor elke post een social copy bij! Door deze content als voeding te laten dienen voor ondernemers van kaasspeciaalzaken, zetten we de socials van Lutjewinkel1916 op een organische manier in als service. En voor de kaasliefhebbers zetten we Lutjewinkl1916 op een speelse en authentieke manier online in de spotlight!
De content rondom productherkenbaarheid draait om de kennismaking met de producten en het merk zelf. Denk aan het verhaal achter Lutjewinkel1916, hun merkwaarden en de karakteristieken van hun kazen. Zo zetten we Lutjewinkel1916 neer als hét gezicht van vakmanschap en kwaliteit, en verbinden we kaasliefhebbers aan het merk.
Om de kaasspeciaalzaken en kaasliefhebbers te inspireren, creëerden we posts met weetjes over kaas of inspiratie voor de borrelplank. Op die manier positioneren we Lutjewinkel1916 als dé expert op het gebied van kaas.
resultaat
- Een beeldbank voor fotografie;
- Vernieuwde templates voor de visuals;
- 8 reels en 24 stills voor de socials;
- Een contentkalender;
- En dit alles heeft 4 maanden aan contentcreatie opgeleverd!
Op basis van een goed doordachte contentkalender, vonden we een gezonde balans tussen productherkenbaarheid en inspiratie. Ook hebben we een professionele beeldbank opgeleverd die Lutjewinkel1916 kan gebruiken om met hun merk consistentie en authenticiteit uit te stralen.
Wil jij ook online uitspringen met je merk? Wij helpen je graag!